1865

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

کشف حفره امنیتی مرورگر کروم توسط مایکروسافت

همواره گزارش ها، تحلیل ها و همچنین تلاش های سال های اخیر گوگل  در بهبود امنیتی مرورگر خود، حاکی از این بوده که مقاوم ترین مرورگر در مقابل حملات هکری، مرورگر گوگل کروم بوده است. اما حالا خبر رسیده که تیم امنیتی مایکروسافت موفق به کشف یک حفره امنیتی در آخرین نسخه مرورگر کروم  شده و بابت آن جایزه ای به ارزش 7,500 دلار را دریافت کرده است. خبر وجود این نقص امنیتی توسط ژورداد رابت مهندس ارشد بخش نرم افزارهای امنیتی مایکروسافت منتشر شده است. گوگل هم  در خلال یکی از پست های مرتبط با موضوع، کشف این حفره امنیتی توسط تیم تحقیقات امنیتی مایکروسافت در تاریخ 14 سپتامبر گذشته را تایید کرده است.

موضوع امنیت فضای وب علی الخصوص مرورگرها بر هیچ کس پوشیده نیست. مدیر ارشد امنیت فناوری اطلاعات آلمان در خصوص اهمیت امنیت وب عنوان کرده:

سوء استفاده از آسیب پذیری فضای وب مطمئناً یکی از پیچیده ترین موضوعات امروز فضای مجازی است که نیازمند مهارت های بالاتری نسبت به گذشته در مواجهه با آن هستیم. به هر روی، همگام با رشد فناوری و پیچیدگی های آن، سطح حملات سایبری هم مرتباً در حال افزایش است و با توجه به اهمیت این موضوع مرورگرهای پیشرو نظیر گوگل کروم و مایکروسافت اج در سال های اخیر تلاش زیادی برای بهبود امنیت فضای وب انجام داده اند.

گوگل عنوان کرده که نقص امنیتی مورد اشاره را در آخرین آپدیت نسخه ویندوز کروم که در تاریخ 21 سپتامبر با شماره 61.0.3163.100 منتشر شده مورد توجه قرار داده و رفع کرده است.

کشف حفره امنیتی مرورگر کروم توسط مایکروسافت