1867

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

احتمال عرضه مایکروسافت اج برای اندروید و ios قوت گرفت

مایکروسافت اج مرورگر پیش فرض ویندوز 10 است که کاربران کامپیوترها و گوشی های ویندوزی به‌خوبی با آن آشنا هستند. امنیت، سرعت بالا و عدم استفاده زیاد از منابع سیستم را شاید بتوان بارزترین ویژگی های این مرورگر دانست. با تمام این تفاسیر اج هرگز نتوانسته از سایه کروم خارج شود که شاید یکی از دلایل عمده آن محدود بودن حضور این مرورگر در پلتفرم ویندوز است. گزارش های جدید نشان می‌دهند که مایکروسافت در فکر برطرف کردن این نقص و ارایه مایکروسافت اج در دیگر پلتفرم ها است.به‌روزرسانی عمده بعدی ویندوز 10 یعنی فال کریترز قابلیت ها و ویژگی های متعددی را به ویندوز 10 کامپیوتر اضافه خواهد کرد، یکی از مهمترین این قابلیت هماهنگی بیشتر کامپیوتر ویندوزی با گوشی های هوشمند اندرویدی و آیفون است. با امکاناتی که در به‌روزرسانی فال کریترز اضافه خواهد شد تعامل بین کامپیوتر ویندوزی و گوشی های اندرویدی و آیفون به سطح بالاتری می‌رسد، برای مثال کاربران قادر خواهند بود تا کارهایی را که روی گوشی انجام می‌دهند را به‌راحتی به کامپیوتر خود منتقل کرده و ادامه کار را در ویندوز 10 انجام دهند. در این میان نبود مایکروسافت اج در این گوشی های هوشمند باعث شده تا محدودیت هایی در افزایش این هماهنگی ایجاد شود.

اکنون سایت FrAndroid مدعی شده که احتمالا مایکروسافت در آینده مرورگر اج را به سیستم عامل های اندروید و ios خواهد آورد. برطبق گزارش این سایت مایکروسافت در حال حاضر مشغول برنامه ریزی جهت ارایه مایکروسافت اج به‌صورت یک مرورگر فراپلتفرمی است. در صورت نهایی شدن این طرح کاربران مایکروسافت اج قادر خواهند بود تا بوک مارک ها و تاریخچه مرور خود را با گوشی های هوشمند اندرویدی یا آیفون خود همگام‌سازی کنند.

این تصمیم می‌تواند از یک‌سو کیفیت کاربری مایکروسافت اج را در ویندوز 10 افزایش دهد و از سوی دیگر تعداد کاربران این مرورگر با این تغییر افزایش چشمگیری خواهد داشت و البته با افزایش استفاده کاربران از مرورگر اج میزان جستجوی کاربران با موتور جستجوی بینگ نیز افزایش خواهد یافت.

با تمامی این تفاسیر باید اشاره کنیم که مایکروسافت تاکنون این مسئله را تایید نکرده است، البته ردموندی ها در سال 2015 اعلام کرده بودند که فصد ندارند مایکروسافت اج را به یک مرورگر فراپلتفرمی تبدیل کنند، البته الان نزدیک به دو سال از آن گذشته و بنابراین ممکن است تصمیم مسئولان این شرکت در طی این زمان تغییر کرده باشد.

به هر صورت تا زمان اظهار نظر رسمی مسئولان مایکروسافت نمی‌توان در مورد این مسئله با قطعیت صحبت کرد، اما آنچه که مسلم است این تغییر نیاز به انجام کارهای فنی زیادی دارد، برای مثال با توجه به محدودیت هایی که اپل وضع کرده مایکروسافت قادر به استفاده از موتور EdgeHTML بومی خود در آیفون نخواهد بود، البته این به‌معنی غیر ممکن بودن این مسئله نیست، چرا که هسته موتور Edge’s JavaScript فراپلتفرمی است بنابراین به‌لحاظ فنی مهندسان مایکروسافت قادر هستند تا در نهایت مرورگر اج را در دیگر پلتفرم ها نیز عرضه کنند.

احتمال عرضه مایکروسافت اج برای اندروید و ios قوت گرفت