316

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

فنون بازاریابی دیجیتال

فنون بازاریابی دیجیتال 

هنگام تصمیم گیری درباره فن بازاریابی خود، اهمیت آن کانال را در نظر بگیرید. به عنوان مثال بازاریابی از طریق موتور جستجو (SEM) و رسانه های اجتماعی (مانند فیس بوک).
فن مورد استفاده شما برای استراتژی بازاریابی دیجیتالی باید با اهداف کلی کسب و کارتان همراستا باشد. برای مثال اگر یکی از اهداف کسب و کارتان، افزایش فروش است  بنابراین شما می توانید به این هدف از طریق افزایش شناساندن نام تجاری خود دست یابید.
فن مورد استفاده شما باید به بهترین وجه مناسب کسب و کار، مشتریان و بودجه شما باشد. به عنوان مثال، اگر می خواهید فروش داشته و در حفظ مشتریان خود بهبود داشته باشید، از طرفی هم بودجه محدودی دارید، در نتیجه رسانه های اجتماعی استراتژی مناسبی برایتان باشد.
توجه داشته باشید که این استراتژی تنها زمانی مناسب است که مشتری شما جزئی از کاربران رسانه های اجتماعی می باشد.
هنگام تصمیم گیری استراتژی بیشتر کسب و کارها از ترکیبی از فنون بازاریابی زیر استفاده می کنند:
o    بازاریابی از طریق پست الکترونیک (Email marketing)
o    نمایش تبلیغات 
o    بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
o    پرداخت با کلیک بروی تبلیغ 
o    وبنوشت ها 
o    فیلم ها 
o    کوپن 
o    وب سایت 
o    بازاریابی جستجوی محلی 
o    انجمن ها (Forums)
o    بازاریابی موبایل 
o    برنامه های موبایل


  5 P را هنگام برنامه ریزی برای استراتژی بازاریابی دیجیتال مد نظر قرار دهید.
محصول(Product): تعداد زیادی از مردم برای جستجوی اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات از اینترنت استفاده می کنند، با آموزش مصرف کنندگان درمورد محصولات خود در ابتدای چرخه خرید نه تنها باعث افزایش شناخت آنها از نام تجاری و شهرت آنلاین خود خواهید شد بلکه ارتباط با مشتری را نیز بوجود خواهید آورد.

قیمت(Price) :به محصول یا خدمتی که ارائه می دهید فکر کنید، چگونه می توان آن هارا آسان تر، دقیق تر و سریع تر در حالی که منجر به ایجاد ارزش مورد انتظار وفاداری مشتری گردد، در اختیارشان          قرار داد؟
 
مکان(Place): امروزه توزیع محصول در بازار جهانی مستقل از مکان می باشد. ویژگی های طراحی وب سایت، شبکه های کارآمد حمل و نقل و تحویل و امکان پرداخت آنلاین، خرید آنلاین را بسیار سهل و آسان نموده است.

توسعه(Promotion): بازاریابی دیجیتال به عنوان استراتژی تبلیغاتی کم هزینه نسبت به روش های سنتی شناخته شده است. تبلیغات دیجیتال مانند: تبلیغات، فروش شخصی، توسعه از طریق کمپین ها و روابط عمومی، بسیار هدفمند ، مرتبط و شخصی تری می توانند کالای ما را معرفی نمایند.

مردم(People): بازاریابی دیجیتال از عنصر انسانی در جهان دیجیتالی (وبلاگ ها، انجمن ها و رسانه های اجتماعی )بهره می برد. در واقع بازاریابی دیجیتال گفته های افراد درباره محصول شماست.

جدول 1 برخی از رایج ترین فنون و نتایج ممکن را نشان می دهد:


3. نتایج اندازه گیری ها :
هنگامی که اهداف را برای طرح خود انتخاب می کنید، نیاز به در نظر گرفتن پلت فرم،  فن آوری در دسترس و پیام به عنوان نقطه  شروع در تنظیم اهداف هوشمندانه و قابل اندازه گیری دارید. برای مثال، اگر یکی از اهداف کسب و کار شما افزایش فروش از طریق وب سایتتان است بنابراین هدف شما می تواند اجرای تبلیغات6 هفته ای پرداخت با یک کلیک افزایش 15٪ مشتریانتان باشد.

4. قابل تجزیه و تحلیل بودن:
هنگامی که اهداف و شاخص های کلیدی عملکرد خود را تعیین نمودید، می توانید از ابزارهای اندازه گیری چون ابزار تحلیلگر Google برای برآورد موفقیت تبلیغات خود استفاده نمایید.

5. بررسی ماهانه :
نتایج به دست آمده را از طرح خود را حداقل ماهی یکبار بررسی نمایید. با بررسی منظم نتایج می توانید طرح خود را به محض تغییر در رفتار خریدار بازسازی و از فرصت های جدید استفاده نمایید.

فنون بازاریابی دیجیتال