382

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

علی بابا با ارائه سهام خود در بورس نیویورک ارزش سهام خود را به 231 میلیار دلار رساند و از آمازون و ای بی پیشی گرفت

شاید تاکنون تنها نام شرکت علی‌بابا به گوش شما خورده باشد، ولی از امروز و با ورود رسمی این شرکت به بورس نیویورک نام آن بیش از گذشته در صدر رسانه‌ها قرار خواهد گرفت. این شرکت روز گذشته نخستین عرضه سهام خود در بورس نیویورک را آغاز کرد.

هر سهم این شرکت ارزشی معادل ۹۳٫۸۹ دلار قیمت گذاری شده تا در نهایت ۲۱٫۸ میلیارد دلار بر سرمایه علی‌بابا افزوده شود. اگر میزان فروش سهام این شرکت همچنان افزایش یابد، علی‌بابا را می‌توان به عنوان «بزرگ‌ترین عرضه اولیه سهام آمریکا» در روزهای آینده به دنیا معرفی کرد. رکورد بزرگ‌ترین عرضه در دستان اگریکالچر بانک چین است که با IPO یا عرضه اولیه ۲۲ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۰ عمومی شد.

حالا که علی‌بابا به جمع دیگر شرکت‌های بزرگ دنیای تکنولوژی وارد شده، پیش‌بینی‌ها برای خرید شرکت‌های کوچک‌تر که در سیلیکون ولی مرسوم است نیز آغاز شده است.

سیستم فروش این شرکت تقریبا مشابه با آمازون، ای بی و پی پال توصیف شده با این حال اختلافاتی نیز با آن‌ها دارد. به عنوان مثال آمازون از هر خرید در وب‌سایت خود سهمی از آن را به خود اختصاص می‌دهد، این در حالی است که علی‌بابا چنین هزینه‌ای را از خریدار یا فروشنده به هیچ وجه دریافت نمی‌کند و در عوض زمینه بسیار مناسبی را برای تبلیغات شرکت‌های فروشنده در پلتفرم ویژه خود مهیا کرده است.

این شرکت اگرچه در آمریکا چندان مشهور نیست، با این حال در چین مشهورترین پلتفرم فروش آنلاین به شمار می‌رود. علی‌بابا هم اکنون ۸۰ درصد از بازار فروش آنلاین چین را در اختیار دارد و با جمع‌آوری ۲۱٫۸ میلیارد دلار حالا ارزشی ۲۳۱ میلیارد دلاری و بیش از مجموع ارزش شرکت‌های ای بی و آمازون دست و پا کرده است!

رییس این شرکت جک ما که هم اکنون به ثروتمندترین مرد چینی تبدیل شده، در اظهارنظری اعلام کرده که آماده است تا با شرکت آمازون در خرید و فروش آنلاین همکاری کند.

اتمسفر حاکم بر علی‌بابا با شرکت‌های پا گرفته در سیلیکون ولی کاملا متفاوت است و همین موضوع سبب شده که حضور این شرکت در بازار آمریکا این منطقه مهم دنیای تکنولوژی را نیز با تغییراتی در آینده همراه کند.

منبع : engadget

علی بابا با ارائه سهام خود در بورس نیویورک ارزش سهام خود را به 231 میلیار دلار رساند و از آمازون و ای بی پیشی گرفت