405

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

مایکروسافت بصورت رسمی از نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل ویندوز با نام Windows 10 رونمایی کرد!

وقتی همه فکر می‌کردند که نسخه‌ی بعدی ویندوز با نام ویندوز ۹ منتشر خواهد شد، مایکروسافت عدد ۱۰ را برای ویندوز بعدی انتخاب کرد. این سیستم‌عامل با نام رمز Windows TH و نام‌های دیگری همچون Windows X، Windows One نیز شناخته می‌شد. اما چه تغییراتی در ویندوز ۱۰ اعمال شده است؟

مایکروسافت دقایقی پیش و در خلال کنفرانس اختصاصی خود، نسخه‌ی جایگزین ویندوز ۸ را با نام ویندوز ۱۰ رونمایی کرد.

مایکروسافت از ویندوز ۱۰ به عنوان جامع‌ترین پلتفرم دنیا یاد می‌کند. پلتفرمی که از طیف وسیع سخت‌افزارهای مختلف در قالب یک راه‌حل جامع پشتیبانی می‌کند. جو بلفیور از مایکروسافت به این نکته اشاره کرد که میلیون‌ها مشتری این شرکت هنوز از سیستم‌عامل ویندوز ۷ استفاده می‌کنند و رمودندی‌ها مایل هستند تا آن‌ها را تشویق به بروز رسانی به نسخه‌ی ۱۰ ویندوز کنند. مایکروسافت در ویندوز ۱۰ تغییراتی اعمال کرده تا نظر مثبت کاربران قدیمی ویندوز را نیز جلب کند.

تری میرسون در کنفرانس امروز مایکروسافت گفت که ویندوز ۱۰، تجربه‌ی مناسب و صحیح مربوط به هر ابزاری را ارائه می‌کند. در ویندوز ۱۰ شما شاهد رابط کاربری سازگار با ابزار مورد استفاده خود را خواهید داشت. این بدین معناست که وقتی در حال استفاده از کامپیوتر هستید، ویندوز طوری تغییر شکل پیدا می‌کند تا همه‌چیز برای استفاده از ماوس و صفحه‌کلید فراهم شود. اگر از ویندوز بر روی تبلت استفاده کنید، آن وقت رابط کاربری ویندوز برای استفاده در ابزارهای لمسی تغییر شکل می‌یابد. می‌توان ویندوز ۱۰ را در واقع ترکیبی از ویندوز ۷ و ویندوز ۸ دانست.

 

در ویندوز ۱۰ رابط کاربری مدرن در کنار منوی استارت سنتی که در ویندوز ۸ حذف شده بود قرار می‌گیرد و از این رو احتمالا کاربرانی که به دلیل حذف این منو، مایل به استفاده از ویندوز ۸ نبودند، از ویندوز ۱۰ استقبال کنند. منوی استارت کمی از نظر ظاهری تغییر کرده است تا با گرافیک مدرن و زبان طراحی مسطح مایکروسافت سازگار شود. اگر کاربر بخواهد هنوز می‌تواند به محیط مترو یا مدرن ویندوز و کاشی‌های زنده نیز دسترسی داشته باشد.

مایکروسافت در کنفرانس امروز گفت: در ویندوز ۸ وقتی کاربر یک اپلیکیشن مدرن را اجرا می‌کرد وارد یک محیط متفاوت می‌شد. ما در ویندوز ۱۰ نمی‌خواهیم این وضعیت دوگانگی ایجاد شود. کاربری که بخواهد از PC استفاده کند به راحتی قادر خواهد بود تا رابط کاربری آشنا به همراه صفحه‌کلید و ماوس را تجربه کند

مایکروسافت بصورت رسمی از نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل ویندوز با نام Windows 10 رونمایی کرد!