418

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

DirectX 12 با ویندوز ۱۰ می آید.

هفته گذشته مایکروسافت به‌صورت رسمی از نسخه جدید سیستم عامل خود با نام ویندوز ۱۰ رونمایی کرد. این سیستم عامل نسبت به نسخه‌های گدشته بهبود‌های زیادی داشته است و اغلب مشکلات موجود نیز به حداقل رسیده‌اند. چندی پیش نیز مایکروسافت نسخه ۱۲ DirectX را معرفی کرده بود اما این اولین باری است که نسخه جدید در دسترس کاربران عادی قرار می‌گیرد و این امر نیز توسط نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۰ صورت گرفته است. ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۴ به‌صورت رسمی منتشر خواهد شد، اما نسخه آزمایشی DirectX 12 تا آن زمان بر روی این سیستم عامل وجود خواهد داشت.

تیم DirectX مدعی شده است که نسخه نهایی این نرم افزار همزمان با ویندوز ۱۰ منتشر خواهد شد و اکنون نیز کلیه موارد مورد نیاز نظیر زمان انتشار بروزرسانی‌ها و… در اختیار توسعه دهندگان قرار داده شده است. همچنین این تیم به کاربران وعده داده است تا با تولید کنندگان کارت گرافیک، تعاملی خوب و سازنده داشته باشد و در نسخه جدید، اغلب کارت گرافیک‌ها توسط این نرم افزار پشتیبانی شوند.

با این وجود می‌باست منتظر یک تغییر بزرگ در ویندوز ۱۰ از لحاظ گرافیکی باشیم و عامل این تغییر نیز تنها DirectX 12 خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود تا از سال ۲۰۱۵ به بعد، کارت گرافیک‌هایی که از این رابط کاربری استفاده و پشتیبانی نکنند از چرخه حذف شوند.

DirectX 12 با ویندوز ۱۰ می آید.