436

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

بررسی نرم افزار Mozilla Thunderbird

 دراین بخش در ادامه مقالات بررسی نرم افزارهای پرکاربرد در حوزه فناوری اطلاعات و به ویژه در بستر اینترنت قصد داریم برنامه محبوب و پر کاربرد شرکت موزیلا یعنی Mozilla Thunderbird  را بررسی نماییم .

موزیلا تاندربرد یک نرم افزار متن باز ، ازاد در حوزه ایمیل و اخبار می باشد از این نرم افزار به منظور بررسی ایمیل یا به اصطلاح ایمیل خوان و خبر خوان مورداستفاده قرار می گیرد.

این نرم افزار برای نخستین بار در تاریخ 7 دسامبر 2004 ( 17 آذر 1383) برای عموم در دسترس قرار گرفت و به گزارش بنیاد موزیلا در 72 ساعت ابتدایی بیش از 500 هزار بار دانلود و در 10 روز ، یک میلیون بار دانلود شده است.

Thunderbird در لغت به معنای "مرغ افسانه اى موجد رعد وبرق"می باشد

نرم افزار ویژه موزیلا برای مدیریت ایمیل، این برنامه به همراه خود سرعت و ایمنی را برای شما به ارمغان می آورد. این نرم افزار اصولاً برای مقابله با ویروس ها و اسپم ها طراحی شده است با نصب این نرم افزار از شر هرزنامه ها و ایمیل های تبلیغاتی راحت شوید، فیلتر کردن هوشمند هرزنامه ها، ذخیره نتایج جستجو، پشتیبانی از RSS و حفاظت از حریم شخصی از ویژگی های برتر این نرم افزار می باشد. چنانچه از مایکروسافت آوت لوک خسته شده اید این نرم افزار جایگزین مناسبی می باشد.

 

قابلیت های کلیدی نرم افزار Mozilla Thunderbird:

- دارای رابط گرافیكی ساده و قدرتمند

- شناسایی خودكار دیگر برنامه‌های میل‌كلاینت نصب شده در سیستم و قابلیت Import و انتقال كامل، دفترچه آدرس و نامه‌های الكترونیكی كاربر به برنامه

- پشتیبانی از‌RSS و‌ Newsgroup با استفاده از RSS این برنامه می تواند تازه‌های هر سایت مانند اخبار یا آخرین نوشته های ارسال شده را بدون جستجوی تك تك در هر سایت مرور كنید. زبان RSS برای كسانی كه روزانه مطالب جدید چندین وب سایت را دنبال می‌كنند و زمان زیادی را باید صرف مرور تازه‌های هر سایت نمایند بسیار مناسب است.

- قابلیت ایجاد ابزار حساب برای گروه های خبری

- قابلیت شناسایی و مبارزه با ‌‌JunkMail ها جهت جلوگیری از ورود هرزنامه‌ها ایمیل های تبلیفاتی ناخواسته

‌- پشتیبانی از پروتكل‌های ‌SSL و‌ PGP

- پشتیبانی از امكاناتی همچون امضای‌ دیجیتال و رمزنگاری داده‌ها در ارسال و دریافت نامه‌ها

- قابلیت غیر فعال نمودن اجرای  كدهای جاوا‌اسكریپ و تصاویر مشكوك موجود در متن نامه ها

- پشتیبانی كامل از یونیكد UTF 8 و زبان فارسی، چنانچه ویندوز شما فارسی باشد و یا فونت‌های فارسی در آن نصب شده باشد،Thunderbird قادر به نمایش نامه ها و متون فارسی می باشد!

- دارای اكستنشن ها و پلاگین های مفید و كاربردی ( به عنوان مثال ‌Bidi UI یك  اكستنشن است كه پس از نصب, مشكل كاربران فارسی در تایپ نامه های فارسی راست به چپ را برطرف می سازد)

- دارای ابزارهای متنوع و كاربردی جهت دسته‌بندی و متمایز ساختن ایمیل‌های مورد نظر با استفاده از برچسب ها

- قابلیت سوییچ نمودن سریع بین حساب های كاربری مختلف در برنامه

- قابلیت فیلتر نمودن نامه ها با توجه به تاریخ دریافت یا ارسال، نام فرستنده، موضوع و ...

 

 

بررسی نرم افزار Mozilla Thunderbird