548

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

مرحله دوم مدیریت فرآیندها کسب و کار

تعریف BPMS

مديريت فرآيندهاي کسب و کار شامل روشها, تکنيکها و ابزارهايي براي طراحي، نمايش، کنترل، تحليل و اجراي فرآيندهاي عملياتي کسب و کار سازمان است.

مدیریت فرآیند کسب و کار

 در جهت بهبود و تسريع اجراي مراحل مديريت فرايندهاي كسب و كار  در سازمانها، ابزارهاي نرم‌افزاري تحت عنوان Business Process Management Systems(BPMS) طراحي و توليد شده است. سيستم‌هاي مديريت فرايند(BPMSها) با فراهم نمودن امكان طراحي و اصلاح مدل‌هاي كسب‌ و كار، امكان بهينه‌سازي مدل‌هاي كسب و كار را در سطح مديريت و بدون نياز به برنامه‌نويسي(و يا حداقل برنامه‌نويسي مورد نياز) فراهم كرده و باعث افزايش در سرعت انجام فرآيندهاي سازمان، كاهش خطا، كاهش هزينه، افزايش سرعت بروزرساني و ... مي‌شوند.

يكي از مهمترين كاربردهاي سيستم‌هاي مديريت فرايند كسب و كار، يكپارچه‌سازي سيستم‌ها و سرويس‌هاي نرم‌افزاري سازمان است. معماري مبتني بر سرويس حالت بلوغ يافته معماري مبتني بر اجرا، طراحي مبتني بر واسطه (شي گرا) و سيستم هاي توزيع شده است كه رويكرد بسياري از سيستم‌هاي مديريت فرايند فراهم نمودن زيرساخت مورد نياز معماري‌هاي سرويس‌گرا است.

 

فعاليت در زمينه سيستم مديريت فرايندهاي كسب و كار در مركز تحقيقات صنايع انفورماتيك از سال 1387 شروع شده و با بكارگيري، بهينه‌سازي و يكپارچه‌سازي چندين ابزار متن‌باز، ابزاري قدرتمند با پشتيباني از آخرين استانداردهاي روز جهان تهيه و آماده ارائه سرويس به سازمان‌هاي مختلف مي‌باشد.

مرحله دوم مدیریت فرآیندها کسب و کار