569

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

اطلاعات تازه در رابطه با پتنت استایلوس اپل

احتمالا می دانید که اپل پتنتی را برای یک استایلوس یا قلم هوشمند جدید ثبت کرده است که متون دست نوشته یا اشکال ترسیم شده را دریافت کرده و آن را روی نمایشگر دستگاه هایی مانند اسمارت فون و تبلت نمایش می دهد.

این استایلوس در واقع نوعی ابزار جانبی است که می تواند در محیط های آموزشی بسیار سودمند واقع شود. عملکرد آن هم به این نحو است که هم زمان با معلم که شروع به نوشتن متن روی تخته کلاس می کند، نسخه بازتولید شده آن به تبلت دانش آموزان انتقال پیدا می کند.

سر این قلم قابل تعویض است و این ویژگی به کاربران امکان می دهد که محتوی مورد نظرشان را با دوات یا هر ماده دیگری، بنویسند.

در خبرهای منتشره در رابطه با این استایلوس همچنین به یک مدل خازنی اشاره شده است که احتمالا همراه با آی پد اپل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این قلم بلافاصله پس از خارج شدن از جایگاه خود، یا برخورد سر آن با کاغذ فعال می شود و علاوه بر این دو روش، می توان به صورت دستی هم آن را روشن کرد.

Livescribe 3 یکی از قلم های هوشمند موجود در بازار است که برخی از امکانات ذکر شده در لیست پتنت اپل را دارد اما به مراتب پیچیده تر است.

این قلم مجهز به یک دوربین مادون قرمز در قسمت رأس بوده که اطلاعات نوشته شده توسط کاربر را ثبت می کند و برای استفاده از آن به نوع خاصی از کاغذ نیاز است.

اگر اپل در نظر دارد که عاقبت یک استایلوس متفاوت را برای ابزارهای تولیدی خود ارائه دهد باید سنت ها را بشکند. استیو جابز مرحوم همواره مخالف استفاده از قلم های هوشمند در کنار محصولات اپل بود، اما اپل نشان داده که مواضع نرم تری در قبال فشارهای رقابتی بازار دارد و اگر مجبور شود حتی خواسته های بنیانگذار خود را نیز زیر پا می گذارد.

عرضه استایلوس در کنار فبلت های سری گلکسی نوت برای سامسونگ موفقیت آمیز بود و همانگونه که قبلا گفتیم حرف و حدیث ها در مورد عرضه یک قلم هوشمند برای LG G4 هم قوت گرفته است.

بنابراین جای تعجب نخواهد بود اگر اپل هم عاقبت یک استایلوس یا قلم را در کنار آی فون یا آی پد ارائه کند.

اطلاعات تازه در رابطه با پتنت استایلوس اپل