580

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
1393/10/16 - مقالات

گام های تولید یک محصول مالتی مدیا

دنیای امروز ما پر شده از تصویر ها ، صدا ها ، متن ها و صد البته ارتباط بین این عناصر که در اصطلاح به انها مالتی مدیا یا چند رسانه ای گفته می شود

در تعریف اصلی مالتی مدیا آوردند که استفاده از رسانه‌های مختلف، مانند صدا، طراحی، عکس، ویدئو، انیمیشن، متن و... در کنار یکدیگر جهت انتقال بهتر پیام را چندرسانه‌ای گویند

در این مقاله هدف اصلی ما بررسی اصل و هدف مالتی مدیا نیست ، ما اینجا قصد داریم به گام های تولید یک محصول مالتی مدیا بپردازیم 

بطور کلی ساخت یک محصول مالتی مدیا (فیلم ، موسیقی و صدالبته بازی رایانه ای باشد) دارای 6 مرحله می باشد

1.تحقيق و تحليل : RESEARCH AND ANALYSIS

در اين گام تلاش می شود با جمع اوری اطلاعات در باره مخاطبان همچون تحصیلات ، جنسیت ، سطح دانش آنها در مورد تکنولوژی ارائه شده و صد البته نیاز آنها از استفاده از محصول مالتی مدیا و اطلاعاتی همچون محتوای نمایش داده شده اطلاعات و سیستم ی که قرار است محصول مالتی مدیا روی ان پیاده سازی شود ، اطلاعات کاملی را کسب می کنیم. تا بدانیم محصولی که قرار است ساخته شود نسبت به محصولات دیگر ( شرکت های رقیب ) دارای چه ویژگی های یکسان و ازهمه مهم تر چه تفاوت و برتری دارا می باشد. بدست اوردن یک جامعه هدف ، هدف این گام از تولید محصول مالت مدیا می باشد.

2. اسکریپت نویسی و رسم فلوچارت : SCRIPTING/FLOWCHARTING

در این مرحله ساختار کلی پروژه تصمیم گیری می شود و روال کلی آن با استفاده از چیدن اجزای سیستم در کنار هم و نمایش جریان کار با علامت پیکان مشخص می گردد. همچنین تصمیماتی همچون نحوه  ترکیب عناصر سه گانه محصول مالتی مدیا ( متن ، تصویر و صدا ) و عنصر ارتباط دهنده یعنی تعامل ( Interaction) در این مرحله مشحض می گردد.

 3.رسم روال داستان : STORYBOARDING

 در این گام از تولید یک محصول مالتی مدیا روال داستان و پلان ها طراحی می گردد. بطور کلی و عملی در این مرحله مشحض می گردد المان در پروژه باید چه اکشن یا فعلی را انجام دهد بطور مثال نوع دکمه و اینکه بعد از کلید کردن دکمه چه فعلی باید صورت گردد در این گام مشخص می گردد.

 4.ساخت و جمع آوری عناصر چندرسانه ای

 در این گام می بایست براساس سه مرحله قبل با استفاده از نرم افزار های موجود عناصر مالتی مدیا را ساخته یا جمع اوری کنیم ( نرم افزار های همچون Photoshop برای ویرایش عکس ، corel Drow برای طراحی عکس ها ،  Fl Studio ساخت صدا ، Sound Forge برای ویرایش صدا ، Maya برای تولید انیمیشن ، Adobe premiere برای ویرایش فیلم ها )

5.برنامه نویسی PROGRAMMING

در این گام پس از تهیه عناصر مورد نیاز برای یک پروژه مالتی مدیا ، همه عناصر توسط برنامه نویس و زبان های  برنامه نویسی  بصورت یک محصول نهایی و قابله ارائه ( محصول منسجم ) تهیه می گردد.

6.تست محصول

اخرین گام تولید یک محصول مالتی مدیا تست محصول می باشد ، در این مرحله محصول چندین مرتبه و توسط چندین نفر مورد تست و آزمایش قرار می گیرد تا مشخص شود که محصول هیچ گونه مشکل اجرایی ندارد.

گام های تولید یک محصول مالتی مدیا