634

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

گوگل در سال ۲۰۱۲ اسناد مربوط به کارمندان ویکی لیکس را در اختیار FBI گذاشته است

پس از مشخص شدن اینکه در مارس سال ۲۰۱۲ گوگل اطلاعات داخلی ایمیل های ۳ کارمند ویکی لیکس را به سازمان FBI سپرده است، حال این سایت از گوگل تقاضای توضیح در این زمینه را دارد.

تقریبا سه سال طول کشید تا گوگل لب به اعتراف گشوده و عنوان سازد که آنها اطلاعات مربوط به کارمندان ویکی لیکس را به مقامات آمریکایی سپرده اند.

در نامه ای به اریک اشمیت، ویکی لیکس عنوان می کند اینکه گوگل سه سال برای این اعتراف صبر کرده عملی حیرت انگیز و البته ناراحت کننده است. آنها معتقدند که این مدت زمان بسیار طولانی می توانست مانع از دست رفتن شانسشان برای اثبات حقانیتشان گردد. در این نامه تقاضا شده تا گوگل تمام محتوایی که به FBI سپرده را مشخص سازد و همچنین درخواست دارد تا این کمپانی برای تغییر حکم صادره نیز تلاش داشته باشد.

ظاهرا گوگل، در شب کریسمس ۲۰۱۴ همکاری خود را با FBI به ویکی لیکس اطلاع داده است. در آن زمان، اشمیت و کمپانی گوگل عنوان کردند که آنها صرفا بنا به درخواست دادگستری ایالات متحده، داده های دیجیتالی، ایمیل ها، آدرس های IP کارکنان ویکی لیکس به نام های Sarah Harrison، Kristinn Hrafnsson و Joseph Farrell را در اختیار این نهاد قرار دادند. اشمیت ادعا دارد که گوگل با توجه به حکم محدودیتی که دریافت کرده بود حق اطلاع این موضوع به ویکی لیکس را نداشته اما ذکر نمی کند که چه زمانی این محدودیت به پایان رسیده است.

در هر صورت، تقاضاهای اینچنینی دولت آمریکا از شرکت های بزرگ تکنولوژی به امری عادی بدل شده که گوگل نیز در این میان و برای تحویل دادن اطلاعات درخواست شده پروسه ی مربوط به خود را طی می کند.

Kristinn Hrafnsson، کارمند ویکی لیکس که ایمیل هایش در دستان FBI قرار دارند در این زمینه می گوید: «همین که میدانم FBI ایمیل هایی که به مادرم در خصوص مرگ یکی از بستگانمان فرستاده و سعی آرام کردنش داشته ام را خوانده، حالم را به هم می زند.»

گوگل در سال ۲۰۱۲ اسناد مربوط به کارمندان ویکی لیکس را در اختیار FBI گذاشته است