685

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

اندروید ۵.۱ بی‌سر و صدا منتشر شد

چند ماه پیش بود که کمپانی گوگل نسه جدید و جنجالی سیستم عامل خود را با نام اندروید ۵.۰ معرفی کرد و ظاهر و امکانات آن تفاوت زیادی با نسخه قبلی یعنی ۴.۴.۴ داشت. در این مدت اغلب کمپانی‌ها سعی کردند این نسخه را برای پرچم‌داران خود منتشر کنند که تاحدودی نیز تاخیر داشته‌اند.

حال ساعاتی پیش کمپانی گوگل نسخه جدید این سیستم عامل را با نام اندروید ۵.۱ انتشار داد که در واقع یک به‌روز رسانی برای نسخه اصلی است. اگرچه گوگل با انتشار این به‌روز رسانی در سایت Android One آن را به‌صورت رسمی تایید کرده است اما فعلا هیچ خبری را در این خصوص منتشر نکرده و اطلاعات زیادی نیز از ویژگی‌های این نسخه در دسترس نیست.

در واقع این به‌روز رسانی در حال حاضر برای دستگاه‌های مبتنی بر پروژه Android One منتشر شده است تا کاربران آن نیز بتوانند طعم آب نبات چوبی را بچشند. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که اندروید ۵.۱ فعلا حتی برای دستگاه‌های نکسوس خود گوگل نیز منتشر نشده است و تنها به پروژه اندروید وان اختصاص دارد. البته احتمال می‌رود گوگل هرچه سریع‌تر این نسخه را برای محصولات خود (نکسوس) پیش از سایر کمپانی‌ها منتشر نماید.

حال و هوای اندروید ۵.۱ بسیار شبیه به اندروید ۵.۰ است و همچنان از زبان طراحی متریال دیزاین استفاده می‌کنند اما مقداری بر رنگ بندی آن توجه بیشتری شده است. علاوه بر این، قسمت سکوت یا سایلنت نیز در اندروید ۵.۱ وارد دستگاه‌ها شده است که باعث رضایت کاربران می‌شود. زیراکه اغلب افراد با این فقدان چندان نمی‌تواننستند کنار بیایند. علاوه بر این در نسخه جدید مدیریت رم بهبود یافته و مشکل بسته شدن اپلیکیشن‌ها نیز برطرف شده است. همچنین مدیریت مصرف باتری نیز بهبود یافته است.

بر اساس اخبار منتشر شده در حال حاضر دستگاه‌هایی مبتنی بر اندروید وان با رام مالزی قادر به دریافت و استفاده از این به‌روز رسانی هستند. البته تمام این ماجرا در حالیست که فعلا گوگل هیچ ادعایی در این خصوص نکرده است.

اندروید ۵.۱ بی‌سر و صدا منتشر شد