686

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

اپل به خاطر نقض پتنتی که به سال ۱۹۹۷ باز می گردد به دادگاه کشیده شد

مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT)، اپل و تأمین کنندگانش را به خاطر نقض پتنتی که گفته می شود به سال ۱۹۹۷ باز می گردد تحت پیگرد قانونی قرار داده است.

این مؤسسه مدعی شده که در کامپیوترها و دستگاه های موبایل شرکت مورد بحث از نوعی قرص سیلیکونی (یک برش نازک از یک نیمه‌رسانا مانند بلورهای سیلسیم است که در ساخت تراشه‌های الکترونیکی و دیگر ریزابزارها کاربرد دارد) بهره گرفته شده که با استفاده از نوعی تکنیک برش لیزری تولید گردیده اند و این روش نیز ۱۵ سال قبل توسط دو مرد به ثبت رسید.

مؤسسه مذکور شکایت خود را در دادگاه فدرال بوستون مطرح کرده و ادعا می کند که شرکت میکرون تکنولوژی زمانی که از این تکنیک برای تولید چیپ های نیمه رسانای دی رم برای محصولاتی چون آی فون و آی پد بهره می گرفت، از این حقیقت آگاه بود.

این پتنت همانگونه که در ابتدا گفته شد، شامل روشی برای برش پیوند میان دو مدار متصل به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. گفتنی است صاحبین امتیاز پتنت یاد شده پرونده مربوط به آن را در سال ۱۹۹۷ میلادی تسلیم اداره ثبت امتیازها و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا نمودند.

با این همه، MIT حقوق مربوط به امتیاز یاد شده را متعلق به خود دانسته و در پرونده قضایی اش خواهان دریافت خسارات ناشی از کاربرد چیپ هایی گشته که با استفاده از تکنیک یاد شده تولید گردیده اند.

در موردی مشابه، در سال ۲۰۱۳ میلادی، دانشگاه بوستون نیز اپل را به خاطر نقض پتنتی که در سال ۱۹۹۷ میلادی به ثبت رسیده بود، مورد پیگرد قانونی قرار داد.

آن پتنت به یک قطعه الکترونیکی بسیار کوچک مربوط می شد و دانشگاه بوستون نیز یک شرکت حقوقی در تگزاس را به خدمت گرفت تا در ازای دریافت مبلغی، اپل و دیگر شرکت های حوزه فناوری را به خاطر نقض امتیاز مذکور تحت پیگرد قرار دهد.

شرکت حقوقی یاد شده نیز به دنبال دریافت حکم ممنوعیت فروش آی فون ۵ بود و یکی از تحلیلگران حوزه فناوری پیش بینی کرده بود که دانشگاه بوستون می تواند با دریافت ۷۵ میلیون دلار از پیگیری پرونده خود صرف نظر نماید و با یک سازش دو طرفه آن را مختومه نماید.

 

 

اپل به خاطر نقض پتنتی که به سال ۱۹۹۷ باز می گردد به دادگاه کشیده شد