6899

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
1396/11/23 - مقالات

ابزار مدیریتی گوگل برای بهینه سازی سایت (google webmaster)

5 نکته ی مهم در رابطه با ابزارگوگل برای مدیریت سایت
این روزها مدیران سایت به دنبال بررسی و تحلیل سایت خود می باشند و هریک تلاش بر این دارند که ازنقاط ضعف و قوت سایت خود هرچه بهتر و دقیق تر مطلع گردند. یکی از ابزار گوگل برای کمک به مدیران سایت گوگل وبمستر تولز است که با بررسی و تحلیل درست آمار آن می توان به اطلاعات بسیار ارزشمندی از قبیل وضعیت چگالی کلمات کلیدی در سایت ، شرایط لینک ها و سایر بخش های داخلی سایت دست یافت. پس اگر تا کنون از ابزار مدیریتی گوگل استفاده نکرده اید هر چه سریعتر دست به کار شوید.

در ادامه 5 مورد از استفاده های ابزار مدیریتی گوگل را بررسی می کنیم:

1.بهترین جایگزین ارائه شده برای کلیدواژه های محتوا
از آنجایی که پیام غیر قابل دسترس نیزدر گزارش های آنالیتیکز وجود دارد، پیدا کردن کارسازترین کلمه کلیدی امری تقریبا غیر ممکن است. اگرچه این بخش نسبت به قبل تغییراتی کرده است ، اما هنوز می توان به برخی از اطلاعات ارجاع کلمه کلیدی دست پیدا کرد.

گوگل دیدگاه افراد را به کلیک تبدیل می کند و این اجازه را به شما می دهد که روش هایی که افراد به سایت شما دسترسی می یابند را ببینید.شما همچنین می توانید داده های مربوطه را بر اساس نرخ کلیک ارزش گذاری کنید ، به این ترتیب درصد افرادی که روی لینک سایت شما کلیک می کنند را ییابید و در نهایت وضعیت سایت خود را در نتیجه های جستجوی گوگل تخمین بزنید.

نظارت بر کلمات کلیدی در طول زمان ، سرنخی از کلمات کلیدی که برای سایت شما کارساز است را دراختیار قرار می دهد و مسیری که باید بپیمایید تا کلمات کلیدی مناسب تر را بیابید به شما نشان خواهد داد.

اطلاعاتی که در جستجوها ارائه می شود در کنار داده های گوگل آنالیتیکز ، اطلاعات مفیدی را در رابطه با کلمات کلیدی و رتبه بندی آنها به شما می دهد. به خاطر داشته باشید داده های گوگل وبمسترتولز کامل نیست و تنها بخش کوچکی از کلمات کلیدی را برای سایت نمایش می دهد.

2.مشخصات لینک سایت خود را کنترل کنید
در گوگل وبمستر تولز این امکان وجود دارد که تمامی سایت هایی را که به سایت شما لینک داده اند کنترل کنید. البته اگر تعداد این لینک ها بیشتر از 100,000 لینک باشد گوگل لیست تمامی بک لینک ها را نمایش نخواهد داد.

این بخش یکی از مهم ترین و بهترین ابزار گوگل است ، چرا که شما می توانید اطلاعات بسیاری را با جزئیات کامل از آن دریابید.

شما حتی می توانید این آدرس ها را به صورت لیست CVS یا اسناد گوگل دانلود کنید و بک لینک ها را از زوایای مختلف بررسی کنید.

3.خطا و مشکلات سایت خود را از طریق ایمیل دریافت کنید

به محض بروز خطا یا مغایرت سایت با استانداردهای گوگل ، ابزار مدیریتی گوگل به شما هشدار می دهد. این بخش تنها ابزاری است که نشان می دهد سایت شما دارای خطا است. فرقی نمی کند این مشکل در اثر تغییرات دستی الگوریتم ها به وجود بیاید یا رباط ها و خزنده ها موجب بروز آن شده باشند. در هر صورت گوگل وبمستر تولز به ساده ترین روش این خطاها را گزارش می دهد.

شما با تنظیم ابزار مدیریتی می توانید گزارشات را در قالب ایمیل دریافت نمایید.به این ترتیب در کمترین زمان از تغییرات مطلع شده و به راحتی می توانید شرایط سایت خود را کنترل نمایید.

4.سایت خود را با استفاده از ابزار رد بهبود دهید
همیشه هم گوگل وبمستر تولز کارساز نخواهد بود ، گاهی سایت شما ممکن است توسط گوگل هدف قرار داده شده و خطاکار شناخته شود.

اگر تعداد اخطارهایی که سایت شما می گیرد افزایش پیدا کند ، سایت توسظ نیروی انسانی به صورت دستی مورد بررسی قرار می گیرد. در طول مدتی که سایت تحت بررسی قرار دارد تا زمانی که مشکلات آن مطابق دستورالعمل های اعلام شده برطرف نشود خطاکار شناخته می شود.

اما این پایان کار نیست . شما می توانید همزمان با اینکه فرد در حال بررسی سایت شما است بخش های مختلف آن را بررسی کنید و اگر لینک های نامناسبی مشاهده کردید آنها را حذف کنید.

5.صفحات شکسته سایت خود را بیابید
بسیار بدیهی است که در عرصه ی فروش شما برای نگه داشتن مشتری نیاز به عرضه ی کالا و نمایش آن دارید.در صورتی که فرد کالا یا خدماتی که شما عرضه می کنید را نبیند به طرف رقبای شما جذب خواهد شد. این مطلب در مورد مطالب سایت هم صادق است. یعنی اگر افراد به صفحات سایت شما به خوبی دسترسی نداشته باشند یا مطالب در جایی نا مناسب و دور از دید آنها درج شده باشند کاربر به نتایج جستجو باز می گردد و روی نتیجه ی دیگری کلیک می کند.به این ترتیب همه ی فعالیت های مربوط به بهینه سازی سایت که برای ورود کاربر به سایت انجام دادید بی نتیجه خواهد ماند.

بررسی خطاهای گزارش شده توسط خزنده گوگل می تواند به شما در زمینه ی نگه داشتن بازدیدکننده در سایت کمک کند.

ابزار مدیریتی گوگل برای بهینه سازی سایت (google webmaster)