705

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
1393/11/29 - مقالات

فید چیست و چگونه از آن استفاده کنیم ؟

فناوری فید feed که آن را در فارسی «خوراک» یا «خبرمایه» هم ترجمه کرده‌اند، فناوری‌ای است که می‌تواند به شما کمک کند تا شیوه مطالعه خود در اینترنت را متحول کنید و بهره وری خود را افزایش دهید . فید راهی برای دسترسی سریع و بدون دردسر به آخرین اخبار و نوشته‌های سایت های گوناگون و وبلاگهاست.

چرا باید از فید استفاده کنیم ؟

برای مطالعه چندین موضوع مختلف از چند وب سایت و وبلاگ مختلف باید وقت بسیار زیادی را صرف کنید . باید تک تک به تمامی این وب سایتها و وبلاگ ها سر بزنید و آخرین مطالب آنها را پیدا کنید و بخوانید . زمان انتظار برای باز شدن صفحات اینترنتی را تحمل کنید و اینکه شما مطمئن نیستید که این وب سایت یا وبلاگ آیا به روز شده است یا نه ؟
دسته بندی مطالبی که می خواهید مطالعه کنید با وجود وب سایتهای گوناگون مشکل است و چندین مورد و مشکل دیگر که مطالعه را برای شما بسیار وقت گیر و مشکل خواهد کرد .
فید ابزاریست برای ساده نمودن وب گردی و مطالعه در محیط اینترنت . به کمک فید، مرور مطالب تازه سایت‌ها و وبلاگ‌ها بسیار ساده می‌شود.

از فید نترسیم!

خیلی‌ها تا اسم فید به گوششان می‌خورد، با خودشان فکر می‌کنند که کار کردن با فید، فقط به درد خوره‌های کامپیوتر می‌خورد و بس. آنها از تغییر واهمه دارند و تصور می‌کنند که خو کردن به فید و ترک عادات وب‌گردی قدیمی‌شان، چیز دشواری است و فواید استفاده از فید به تحمل زحمات آشنایی با آن، نمی‌ارزد! در صورتی که هر کس با هر میان تحصیلات و در هر رشته‌ای که باشد به تناسب نیاز خود می‌تواند از فناوری از فید بهره ببرد.

چگونه از فید استفاده کنیم ؟

فید سایت در واقع نسخه ای متنی از مطالب و محتوای یک وبلاگ و یا وب سایت است . راه های بسیاری برای استفاده از فید موجود است در ادامه به معرفی چند روش کاربردی می پردازیم.

Snarfer : این برنامه کوچک دوست داشتنی مدت هاست که روی صفحه مانیتور من جاخوش کرده است. پشتیبانی بسیار خوب از زبان فارسی ، سادگی و سرعت فوق العاده از ویژگی های بارز این برنامه هستند. دریافت برنامه

GreatNews: برنامه ای مشابه اسنرفر با کمی امکانات بیشتر و البته اندکی حجم بیشتر که به “خبرخوان باهوش” معروف است. از هر کدام بیشتر خوشتان میاید استفاده کنید. دریافت برنامه

GoogleReader: با همه گزینه های بالا متفاوت است و محصول غول بزرگ اینترنت ، گوگل است. تفاوت آن این است که این برنامه آنلاین است و نیازی به نصب آن بر روی سیستم نیست میتوانید با یک اکانت Gmail از آن استفاده کنید. قابلیت های بسیار زیادی دارد که در این مبحث نمی گنجد و بعدها مفصل به آنها پرداخته خواهد شد. اگر سرعت را به قدرت ترجیح میدهید استفاده از آن توصیه نمی شود (بعلت سرعت پایین ایترنت های ایران). اگر قدرت را به سرعت ترجیح میدهید یا اینترنت پرسرعت دارید قطعآ بهترین گزینه Google Reader است.

 

فید چیست و چگونه از آن استفاده کنیم ؟