7912

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
- مقالات

گوگل کروم احتمالا به زودی با نوتیفیکیشن های بخش اکشن سنتر ویندوز یکپارچه می شود

کروم مرورگری است که توسعه یافته تا بتواند تاحدی روی پای خودش باشد و به سبک خودش عمل کند و در ویندوز هم این موضوع کاملا مشهود است و این مروگر برای نمایش نوتیفیکیشن وب اپلیکیشن ها و وب سایت ها به کاربر از بخش اختصاصی خودش استفاده می کند

اما ظاهرا گوگل به تازگی تصمیم گرفته تا تغییراتی در کروم ایجاد کرده و این مروگر را تابع محیط ویندوز کند و نوتیفیکیشن ها را به کاربر در بخش اکشن سنتر ویندوز و خارج از رابط کاربری خود گوگل به کاربران نمایش دهد.

در وبلاگ Chromium یکی از مهندسان کروم به نام Peter Beverloo نوشته:

نوتیفیکیشن های بومی در ویندوز: فعال شدن flag toggling در ویندوز

این مورد به کاربران اجازه می دهد تا از نوتیفیکیشن های بومی ویندوز به جای نوتیفیکیشن های نرم افزار کروم استفاده کنند.

توجه: این موضوع در ورژن های قدیمی ویندوز به دلیل پشتیبانی نکردن از نوتیفیکیشن های بومی نادیده گرفته شده است.

این امتیاز برای ویندوز 10 به عنوان پر استفاده ترین سیستم عامل ویژه خواهد بود و امیدواری ها برای آپلود کردن کروم در استور مایکروسافت را افزایش می دهد که البته آپلود اپلیکیشن در استور مایکروسافت سیاست های خاص خود را دارد و شاید این حرکت گوگل به خاطر همین سیاست های استور مایکروسافت باشد.

اگر کروم وارد استور شود آنگاه در ویندوز 10 اس یا در حالت S Mode ویندوز 10 نیز برای کاربران قابل استفاده خواهد بود و این موضوع حتی می تواند باعث بیشتر کاهش یافتن کاربران مایکروسافت اج در ویندوز 10 شود. چرا که اکنون یکی از تنها گزینه های مرورگر قابل دسترس در ویندوز 10 اس مرورگر اج است اما با آمدن کروم یک رقیب سر سخت برای اج در استور ویندوز 10 پیدا خواهد شد.

گوگل کروم احتمالا به زودی با نوتیفیکیشن های بخش اکشن سنتر ویندوز یکپارچه می شود