941

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
1394/04/07 - مقالات

بهترین نرم افزارهای رایگان کدنویسی صفحات وب

صفحات وب از کدهای  (HTML) تشکیل شده است و می توان این کدها را با هر ویرایشگر متن ساده ای مانند notepad نیز نوشت. اما ویرایشگرهای قوی تری برای ایجاد سهولت در کار طراحی وب ایجاد شده اند که علاوه بر سرعت در کدنویسی، باعث بالارفتن دقت در نوشتن کدها نیز میشوند و گاهی ایرادات شما را نیز در کدنویسی میگیرند. برخی از ادیتورها فقط امکان کدنویسی را برای شما فراهم میکنند، اما برخی دیگر به شما این امکان را میدهند که بصورت ویژوال به طراحی صفحات خود بپردازید و المان ها را بصورت drag-n-drop روی صفحه بکشید و صفحه وب خود را تکمیل کنید. البته بر کسی پوشیده نیست که طراحی وب پیشرفته، نیازمند کدنویسی دستی است و به همین دلیل ادیتورهای متنی براحتی با ادیتورهای ویژوال رقابت میکنند!

تعدادی از بهترین ادیتورهای رایگان JS/HTML/CSS :

(در این بخش، نرم افزارهای غیر رایگان مانند دریم ویور را کنار میگذاریم. همچنین یکی از پیش شرط های ما این است که یک HTML Editor باید امکان intellisence برای کدهای اچتمل داشته باشد. به همین دلیل notepad++ را هم مد نظر نمی گیریم)

1- ویرایشگر ویژوال ExpressionWeb : نرم افزار اکسپرژن‌وب محصول مایکروسافت در اکثر رتبه بندیها قدرتمندترین رقیب دریم ویور بوده است و تا پیش از این پولی بود و با قیمت 150 دلار فروخته میشد، اما از سال 2013 مایکروسافت این نرم افزار را بصورت رایگان ارائه میکند و به همین دلیل می توان آنرا بهترین نرم افزار طراحی وب ویژوال رایگان نامید. اما خبر بد اینکه : این آخرین نسخه از این نرم افزار است. زیرا مایکروسافت میخواهد محیطهای طراحی و برنامه نویسی خود را یکپارچه بر روی Visual Studio ارائه کند و دیگر شاهد نسخه بعدی اکسپرژن وب نخواهیم بود.

2 – ویرایشگر ویژوال Visual Studio Express : نسخه رایگان ویژوال استودیو مایکروسافت، امکان ویرایش صفحات html، css، JS و asp.net را برای شما فراهم میکند .(لینک دانلود) پس از دانلود، باید برای دریافت کد فعالسازی رایگان، در سایت مایکروسافت ثبت نام کنید.

ویرایشگر متنی Aptana : یکی از بهترین ادیتورهای متنی برای اچتمل ، سی اس اس و جاوا اسکریپت است و بخوبی از اشیاء و خواص جاوا اسکریپت پشتیبانی می کند.

4– ویرایشگر متنی SublimeText : سابلایم تکست یکی از محبوب ترین ادیتورهای HTML/CSS/JS که نسخه رایگان دارد (گرچه برای استفاده تجاری باید لایسنس داشته باشید. اما برای استفاده آموزشی رایگان است). متاسفانه زبان فارسی را به درستی پشتیبانی نمی کند. اما قابلیت های طراحی آن بسیار قوی است و پلاگین های گوناگونی هم برایش نوشته شده است.


5– ویرایشگر متنی Bracktes: این ویرایشگر اوپن سورس بسیار خوش دست است و مخصوص کاربرانی طراحی شده است که عقیده دارند کد را باید خط به خط نوشت و نباید از ابزارهای ویژوال مانند دریم ویور استفاده کرد. براکتس به تازگی و با حمایت شرکت ادوبی وارد بازار ادیتورها شده است. پلاگین و تم های زیادی نیز دارد. این روزها من فقط از این ادیتور استفاده می کنم و دریم ویور را به ندرت به کار می گیرم. از دستش ندهید.

6- ویرایشگر ویژوال Kompozer : یک نرم افزار ویژوال خوب و رایگان برای طراحی صفحات وب با امکان مدیریت CSS ها و تعریف webSite برای مدیریت بهتر صفحات پروژه جاری است و توسط بنیاد موزیلا پشتیبانی میشود.

7– ویرایشگر متنی Eclipse classic : یکی از معروف ترین ویرایشگرهای متنی برای طراحان وب و برنامه نویسان جاوا است. این IDE امکان پشتیبانی از زبان های دیگر را هم دارد و کافیست پلاگین زبان یا خروجی خود را دانلود کنید و به قابلیت های آن بیفزایید. مثلا می توانید پلاگین ADT را به این نرم افزار اضافه کنید تا بتوانید برای اندروید برنامه بنویسید.

بهترین نرم افزارهای رایگان کدنویسی صفحات وب