942

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
1394/04/07 - مقالات

پشتیبانی از CSS 3 در اینترنت اکسپلورر 6 و 7 و 8

CSS3 خواصی دارد که کار طراحی وب سایت رو خیلی ساده میکنه و خروجی کار خیلی تمیزتر در میاد. مثلا خواص border-radius برای گرد کردن گوشه های باکس‌ها باعث میشه تا دیگه نیازی به استفاده از عکس برای گوشه های گرد باکس‌ها و منوها نباشد. اما مشکلی که وجود دارد این است که مرورگرهای اینترنت اکسپلورر 6 و 7 و 8 از سی اس اس نسخه 3 پشتیبانی نمی کنند و متاسفانه 50 درصد کاربران سایت های فارسی زبان در زمان نگارش این مقاله، از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده میکنند.

استفاده از CSS3 در مرورگر IE8 و IE7, IE6
یک گروه بنام CSS3pie اومدن و یک فایل با پسوند htc برای مرورگر IE نوشته اند که یه جورایی مرورگر IE رو مجبور میکنه که برخی از خواص CSS 3 رو نمایش بده. با ضمیمه کردن این فایل در پروژه تون، خاصیت های border-radius و box-shadow و linear-gradiant در مرورگر IE فعال میشوند.

نکته : هنگام استفاده از این کامپوننت ، اون خطی که behavior را شامل میشود باید در آخرین خط تعریف خواص سی اس اس های یک کلاس نوشته شود. همچنین اگر فایل css و فایل htc در یک پوشه هستند یادتون باشه که اون اسلش قبل از pie.htc را حتما حذف کنید. (توجه کنید که آدرس دهی به فایل htc باید نسبت به فایل html ای که قراره نمایش داده شود صورت بگیرد. نه نسبت به فایل CSS)

اما یک فایل با پسوند htc چیست ؟
یک فایل htc یک نوع کامپوننت اچ‌تی‌ام‌ال است که شامل کدها و اسکریپت های Dynamic html است و معمولا برای تغییر دادن رفتار مرورگر اینترنت اکسپلورر از آنها استفاده میشود. فایل های htc در مرورگر IE5 به بالا کار میکنند و با استفاده از خواص htc است که میتوان مرورگر اینترنت اکسپلورر را مجبور کرد که گوشه های گرد را نمایش دهد!

پشتیبانی از CSS 3 در اینترنت اکسپلورر 6 و 7 و 8