9971

جزئیات وبلاگ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
1399/08/17 - مقالات

6 اشتباه در هنگام طراحی داشبورد

6 اشتباه در هنگام طراحی داشبورد
داشبورد بخشی جدایی ناپذیر از برنامه های سازمانی است. سازمانی روی دریایی از داده ها کار می کند و داشتن یک برنامه سازمانی بصری که بتواند چنین داده هایی را جمع آوری و سازماندهی کند ضروری است.

وقتی بیشتر به یک سازمان نگاه می کنید ، متوجه خواهید شد که آنچه مهمتر از داده است ، اطلاعات منتقل شده است. داشبورد زمانی ارزشمند می شود که این "اطلاعات" به راحتی و به سرعت به کاربران ارائه شود.

بنابراین ، وقتی چنین عنصر مهمی را طراحی می کنید ، برخی از نکات زیر را در ذهن داشته باشید تا از اشتباهات رایج جلوگیری کنید.

1. اشتباه گرفتن مدلهای پیمایش
رویکرد اساسی در پس طراحی منوهای ناوبری اغلب اشتباه درک می شود. معمولاً یافتن افرادی که از یک منو استفاده می کنند شامل همه پیمایش ها است. این استفاده از منو را دشوار می کند. در عوض ، ناوبری جهانی ، که شامل ابزار ، منابع ، نمایه ، خروج از سیستم و غیره است ، می تواند در بالا قرار گیرد.

در سمت چپ ، می توانید پیمایش داشبورد خود را قرار دهید که شامل نماها ، انواع داده ها و غیره است. این منوهایی است که به طور مکرر توسط کاربران استفاده می شود. این دسترسی سریع و آسان را می طلبد. می توانید آرد سوخاری از جمله حفاری های عمیق تر در یک جریان محتوایی داشته باشید. با این کار کاربران قادر به انجام اقدامات پیمایشی سریعتر هستند.

2. با مدل ذهنی کاربر مطابقت ندارد
آنچه کاربر در مورد سیستم اعتقاد دارد در مدل ذهنی وی تشکیل می شود. اقدامات کاربر در داشبورد به آنچه قبلاً درباره آن می دانند بستگی دارد. برای داشتن تجربه کاربری خوب ، باید در هنگام طراحی محصول ، عقاید موجود آنها را در آن ادغام کنید.

به عنوان مثال ، کاربران یک مدل ذهنی خاص از انتظار و یافتن مطالب را در یک منوی داشبورد فروریخته دارند. بنابراین ، هنگامی که این منوها را دسته بندی می کنید ، با مدل ذهنی آنها هماهنگ شوید تا آنها را در یک گروه قرار دهید. اگر مدل ذهنی آنها را در نظر نگیرید ، در نهایت این کاربران را ناامید خواهید کرد.

چگونه مدل ذهنی را درست می گیرید؟

برای درک و دسته بندی منوها و سایر عناصر موجود در داشبورد ، تحقیقات گسترده ای درباره کاربر انجام دهید. در این مرحله می توان از فرآیندهای پرسش از متن و مرتب سازی کارت استفاده کرد.

3. عدم تطابق تجسم درست داده ها برای داده ها
انواع مختلف داده ها به انواع مختلف تجسم نیاز دارند. برخی مقایسه ای ، نسبی و معاملاتی هستند. اگر اطلاعات را به طور کامل درک نکنید و اطلاعات بعدی آنها باشد ، در نهایت از تجسم های اشتباه استفاده خواهید کرد. نمودارهای هیستوگرام ، نمودارهای خطی ، نمودارهای دایره ای ، پراکندگی و جریان نویسی برخی از تجسم های معمول استفاده شده است. نمی توان از آنها برای انواع داده ها استفاده کرد.

به عنوان مثال ، نمودارهای دایره ای برای ترسیم داده های ترافیک یک وب سایت وحشتناک است. بنابراین ، قبل از انتخاب نوع تجسم ، درک مشخصی از اطلاعات منتقل شده از طریق داده ها داشته باشید.

4. محتوای ثابت در داشبورد هیچ هدفی ندارد
داشبورد مکانی است که کاربران به دنبال محتوای پویا می روند. محتوای ثابت در داشبورد هیچ هدفی ندارد. اگر داده ها مرتباً به روز نشوند ، هیچ انگیزه ای برای بازگشت کاربران به برنامه وجود ندارد. اگر آنها بتوانند محتویات یک برنامه را پیش بینی کنند ، مجال تعامل مجدد وجود ندارد.

محتوای پویا باید در قلب برنامه قرار گیرد. آنها نیاز به توجه دارند و بنابراین طراحی بصری شما باید با برجسته کردن آن هماهنگ شود.

5- از پر كردن زياد و فضاي سفيد خودداري كنيد
وب سایت های استاتیک با استفاده از فضای خالی زیاد جذاب می شوند. پر کردن و حاشیه کافی می تواند جذابیت مدرن به سایت شما بدهد.

با این حال ، برای داشبورد ، تمرکز شما باید بر این باشد که کاربران بتوانند به راحتی کار کنند و کارها را انجام دهند. برای آنها ناامیدکننده است وقتی مجبور شوند برای انجام توابع منظم زیاد پیمایش کنند. تعاملات جهانی مانند مرتب سازی ، جستجو و فیلتر باید به راحتی در دسترس باشد. اگر مانترا برای این کار وجود داشته باشد ، "طراحی جمع و جور" است

6. برای نقش های مختلف کاربر طراحی نشده است
برنامه های سازمانی توسط کاربران در نقش ها و موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. ضروری است که داشبورد خود را با در نظر گرفتن تک تک نقش های کاربر طراحی کنید. برای درک نیازها و زمینه استفاده از آنها ، باید تحقیقات گسترده ای در مورد کاربران انجام شود. این بسیار مهمتر از درک داده ها به تنهایی است.

داشبورد می تواند برای کاربران مختلف دیدگاه های مختلفی داشته باشد. درک آنچه برای هر یک از آنها مهم است در ارائه یک تجربه کاربری خوب برای همه بسیار مهم است. همچنین ، یک برنامه سازمانی می تواند توسط افراد خارج از شرکت مورد استفاده قرار گیرد. در این صورت ، شما باید با همه آن دسته از سهامداران ارتباط برقرار کنید تا نیازهای آنها را بهتر درک کنید.

اینها برخی از اشتباهات رایج هنگام طراحی داشبورد است. این موارد را به خاطر داشته باشید تا از آنها اجتناب کنید و یک تجربه کاربری یکپارچه ایجاد کنید.

6 اشتباه در هنگام طراحی داشبورد